Vrnitev navijačev na športna prizorišča s pomočjo tehnologije

Vrnitev navijačev na športna prizorišča s pomočjo tehnologije

Šport je bil med prvimi segmenti v družbi, vsaj tisti, ‘nenujni’ kategoriji, ki se je v lanskem letu po prvem valu zaprtja, vsaj deloma uspel vrniti in nazaj vzpostaviti svoje tekmovalne mehanizme. Razen enega pomembnega, oziroma ključnega, dejavnika – navijačev.

Liga NBA je z izvedbo mehurčka v Orlandu dokazala, da lahko, ob strogih varnostnih pogojih, varno izvede zaključek sezone. Sledili so tudi ostali športi, med prvimi tudi kolesarstvo, ena prvih dirk je bilo prav slovensko državno prvenstvo, nato je sledil zgodovinski Tour de France, kjer smo spremljali nadaljevanje slovenskega državnega prvenstva za prvo in drugo mesto. Seveda tudi brez gledalcev. Vseeno pa so največji športni dogodki pokazali in dokazali, da se, ob določenih pogojih, lahko (in tudi mora) tekmovanja še vedno organizirati in izpeljati.

Od tistega obdobja mineva že skoraj leto dni, sredi julija so se začele pripravljalne tekme v NBA mehurčku, avgusta je sledil podoben mehurček v Lizboni za zaključek nogometne lige prvakov, konec avgusta se je začela dirka po Franciji. Z jesenjo so se povsod po svetu v kolikor-toliko normalnem ritmu začela odvijati tudi ligaška tekmovanja.

Skupni imenovalec vseh tekmovanj – brez gledalcev, oziroma le-ti v izjemno omejenem številu. Tudi v Sloveniji. Planica je organizirala dve tekmovanji brez gledalcev, brez gledalcev je potekal tudi prvi del domačega evropskega nogometnega prvenstva do 21 let, prav tako vsa ligaška tekmovanja. Tudi olimpijske igre v Tokiu bodo brez gledalcev, vsaj brez tujih.

Kar seveda klube, zveze in tekmovanja povsod po svetu, ne samo v Sloveniji, daje v izjemno neugoden položaj – ne gre samo za izpad prihodkov s strani navijačev, čeprav je ta za nekatere tudi ključen za obstanek, ampak tudi za zmanjšano možnost sponzorske aktivacije, slabši televizijski produkt in še bi lahko naštevali.

Ne glede na epidemiološke kazalnike in sproščanje posameznih ukrepov še vedno ni povsem jasno, kako in pod kakšnimi okoliščinami bo potekala vrnitev navijačev na športna prizorišča.

Posamezne države in lige seveda že sproščajo ukrepe in omogočajo vrnitev določenega števila oz. odstotka navijačev na tekme. V zadnjem mesecu so se začele spet počasi polniti NBA dvorane, v določenih državah so stadioni na posameznih dogodkih lahko že skoraj povsem polni, tudi na gostovanju slovenske nogometne reprezentance v Sočiju smo lahko s (sprva) začudenjem spremljali skoraj polne tribune olimpijskega stadiona.

V celotnem procesu vrnitve navijačev na športna prizorišča bo, podobno, kot je to veljalo tudi ob samem ponovnem zagonu športnih tekmovanj, izjemno pomembno vlogo odigrala tudi tehnologija.

Organizacije in klubi, ki glede na ureditve posameznih lokalnih okolij že lahko omogočijo določenim navijačem ogled tekme, se povezujejo z različnimi tehnološkimi podjetji, ki omogočajo varnejšo udeležbo navijačev na tekmah. Premier liga bo tako na zaključnih tekmah prvenstva dovolila do 10.000 navijačev oziroma največ 25% zasedenost stadionov.

Liga NBA je tako denimo sklenila partnerstvo s ponudnikom CLEAR, ki preko različnih orodij identifikacije (vstopnica, vozniško dovoljenje, osebna izkaznica, kreditna kartica…) omogoča dokazovanje o opravljenih negativnih testih, prebolelosti ali cepljenju.

Vedno pogostejša so tudi orodja, ki na podlagi različnih digitalnih potrdil, nekaterih tudi z tehnologijo veriženja, navijačem omogoča, da na (športnih) dogodkih pokažejo ustrezno potrdilo za udeležbo.

Določene športne organizacije svojim navijačem tudi omogočijo samo cepljenje ob nakupu vstopnice oziroma obisku tekme.

Eden največji ponudnikov vstopnic na svetu – Ticketmaster – bo uporabil tehnologijo, s katero je preprečeval nedovoljeno preprodajo vstopnic za boljše sledenje stikov na samih tekmah.

Ob upoštevanju vseh ostalih ukrepov je torej prav tehnologija v športu tista, ki bo še pospešila vrnitev navijačev na športna prizorišča. Tudi v Sloveniji.